Do szybkiego poczytania | 14/07/2023

Czym jest IP PBX?

VoIP phone service background
Usługa VoIP | VoIP

VoIP to obecnie najgorętsza nowa technologia dla przedsiębiorstw. Sporo organizacji przeszło już na VoIP, podczas gdy inne są w trakcie zmiany. Terminy takie jak SIP, IP PBX, jitter i opóźnienia, o których jeszcze kilka lat temu nie słyszano, są teraz na ustach wszystkich. Pierwsi użytkownicy VoIP, w których konsumenci i gospodarstwa domowe, a teraz także firmy, przyjęli tę technologię z entuzjazmem.

VoIP występuje w dwóch różnych odmianach — hostowane usługi VoIP i lokalne wdrożenia SIP. Ogólna zasada jest taka, że ​​małe i średnie przedsiębiorstwa preferują usługi hostowane przez większe korporacje preferujące instalacje lokalne. Nie jest to jednak twarda i szybka zasada, a wiele organizacji postępuje odwrotnie.

Hostowana usługa VoIP działa w połączeniu z chmurą, aby świadczyć usługi telefoniczne dla organizacji. Firmy mogą korzystać z najnowszych funkcji telefonów bez konieczności kupowania, utrzymywania i inwestowania we własny sprzęt. Wdrożenia oparte na obiektach zazwyczaj obejmują wymianę istniejącego systemu PBX na IP PBX.

Co to oznacza dla organizacji? Zanim przejdziemy do definicji i tego, jak dokładnie działa system IP PBX, przyjrzyjmy się tradycyjnej konfiguracji telefonu dla firmy.

CO TO JEST CENTRALA PBX?

PBX oznacza Private Branch Exchange i jest centralną częścią każdego korporacyjnego systemu telefonicznego. Pozwala organizacji efektywniej wykorzystywać swoje linie telefoniczne. Zamiast kupować osobną linię dla każdego pracownika, który potrzebuje telefonu, możesz udostępnić kilka linii wszystkim pracownikom. Centrala PBX kieruje połączenia wewnętrzne między pracownikami, a także obsługuje połączenia zewnętrzne.

Tradycyjnie firmy instalowały centralę PBX w oddzielnym pomieszczeniu lub szafie, ponieważ musi ona znajdować się na terenie obiektu. Centrala PBX jest połączona z dostawcą usług telefonicznych za pośrednictwem „pni”, które są zbiorem linii wykonanych z drutów miedzianych. Biura potrzebowały ekspertów do zarządzania centralą PBX, ponieważ wymagała ona rozbudowanej konfiguracji przy każdej zmianie. Zmiana może dotyczyć drobnych spraw, takich jak dodanie nowego numeru, lub znacznie większych problemów, takich jak przeniesienie biura do nowej lokalizacji.

CZYM IP PBX RÓŻNI SIĘ OD SYSTEMU PBX?

Zasadnicza różnica sprowadza się do technologii VoIP. Centrala IP PBX używała protokołów VoIP do obsługi połączeń przez połączenie internetowe. Eliminuje to potrzebę stosowania fizycznych przewodów i oddzielnego połączenia z lokalizacją operatora telefonicznego. Centrala IP PBX w firmie połączona jest z dostawcą usług telefonii internetowej ITSP (Internet Telephony Service Provider) poprzez połączenie wirtualne z wykorzystaniem standardowego protokołu SIP. Chociaż nie masz już fizycznego połączenia, te linie SIP są nadal nazywane trunkami.

Kolejna różnica między nimi polega na tym, że centrala IP PBX nie musi znajdować się w biurze. Jest to podstawa hostowanych usług VoIP. Sprzedawca kupuje i konserwuje centralę IP PBX zamiast klienta. Zapewniają funkcje PBX przez Internet lub inne połączenie transmisji danych. Jednak w typowym wdrożeniu lokalnym centrala IP PBX jest zwykle obecna gdzieś w firmie.

ŁATWOŚĆ UŻYCIA

Systemy IP PBX są znacznie łatwiejsze w instalacji, konfiguracji i utrzymaniu niż tradycyjna skrzynka. Możesz nawet uzyskać bezpłatne oprogramowanie, które zapewnia wszystkie funkcje telefonu i używać go ze swoim sprzętem. SIP jest najczęściej używanym protokołem w branży VoIP. Tak długo, jak twój sprzęt obsługuje SIP, wszystko powinno dobrze ze sobą współpracować.

W przypadku IP PBX wszelkie przeniesienia, uzupełnienia lub usunięcia nie zajmą tak dużo czasu. Możesz dodać nowy numer lub wyłączyć funkcję za pomocą interfejsu pulpitu nawigacyjnego. Możesz łatwo utrzymać cały system przy mniejszej liczbie pracowników niż wcześniej. W ten sposób możesz przypisać je do innych, bardziej produktywnych zadań.

OSZCZĘDNOŚĆ PIENIĘDZY

Ponieważ centrala IP PBX wykorzystuje technologię VoIP, możesz korzystać ze wszystkich jej zalet. Po pierwsze, wszystkie połączenia wewnętrzne są bezpłatne w systemie IP PBX. Bez względu na to, gdzie siedzą Twoi pracownicy, wszystkie ich rozmowy z kolegami w organizacji są bezpłatne. Może to przynieść ogromne oszczędności, jeśli masz wiele biur w różnych krajach. Po co płacić za połączenia międzymiastowe, jeśli można tego uniknąć?

Połączenia międzynarodowe stają się również znacznie tańsze. Musisz tylko zapłacić za część połączenia, które przechodzi przez PSTN. Sporo dostawców usług oferuje nieograniczone rozmowy międzynarodowe wraz ze zwykłymi planami płatności za połączenie. W zależności od ilości i częstotliwości rozmów można sporo zaoszczędzić.

PODSTAWA DLA UC

Wiele firm używa swoich wdrożeń IP PBX jako odskoczni dla przyszłych ujednoliconych pakietów komunikacyjnych. Pozwala to na zebranie wszystkich kanałów komunikacji pod jednym dachem. Wszystko, od wideokonferencji po komunikatory, będzie spójne i połączone za pomocą wspólnego interfejsu. IP PBX jest integralną częścią każdego nowoczesnego korporacyjnego systemu telefonicznego z obsługą VoIP. Dobierz odpowiedni system do swoich potrzeb i przekonaj się, jaki może mieć wpływ na produktywność!

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!