Do szybkiego poczytania | 04/05/2021

Czym jest centrala PBX w chmurze?

VoIP phone service background
Operator VoIP | Usługa VoIP | VoIP

Każdy, kto interesuje się korporacyjnymi systemami VoIP, zetknął się z terminem PBX w chmurze i zastanawiał się, co to oznacza. Może się to wydawać szczególnie zagmatwane, ponieważ brzmi podobnie do innych terminów, takich jak hostowana centrala PBX. Mówiąc ogólnie, wszystkie odnoszą się do dokładnie tego samego rodzaju usługi – usługi telefonicznej z funkcją PBX (private branch exchange), która jest świadczona online za pośrednictwem dedykowanych lub współdzielonych połączeń danych.

PBX w chmurze

Chociaż termin ten stał się niezwykle popularny w ciągu ostatnich kilku lat, hostowane systemy PBX istnieją znacznie dłużej. Powodem, dla którego zyskują teraz popularność, jest fakt, że funkcjonalność PBX jest dostarczana dzięki wykorzystaniu technologii VoIP zamiast przełączania obwodów. Chociaż centrala PBX hostowana w chmurze może odnosić się do konwencjonalnej usługi telefonii analogowej, w większości przypadków odnosi się do VoIP.

Centrale IP PBX to powszechny przykład zastosowania rozwiązań branch exchange. Łącząc się z siecią internetową, można całkowicie ograniczyć wykonywanie wewnętrznych połączeń telefonicznych za pośrednictwem zewnętrznych odbiorników. W ten sposób łatwo jest zagwarantować bezpieczeństwo swojej firmie, jednocześnie nadal zezwalając na prowadzenie rozmów poza siecią. Wykorzystując dostarczany system Cloud pozwalający na obsługę danych w chmurze, posiada się gwarancję, że działanie komunikacji wewnątrz firmy będzie przez cały czas pod kontrolą, a w razie awarii fachowa pomoc zadziała błyskawicznie.

Co wyróżnia PBX chmurze?

Hostowane VoIP lub PBX w chmurze są możliwe dzięki innowacjom w technologii związanej z chmurą. Dotychczas każda organizacja biznesowa musiała kupować, utrzymywać i wdrażać własny dedykowany system telefoniczny dla przedsiębiorstwa. Teraz zewnętrzni dostawcy specjalizujący się w VoIP świadczą te usługi za pośrednictwem chmury podłączonej do centrali. Jest to sytuacja korzystna dla obu stron, co może być rzadkością w środowisku biznesowym.

Firmy zyskują, ponieważ obniżają koszty, dostawca przeprowadza regularną konserwację i okresowe aktualizacje technologii Cloud PBX. Jeśli wystąpi jakikolwiek problem lub usterka rozwiązaniem i wsparciem zajmie się zewnętrzny wykonawca, odpowiedzialny za przeprowadzanie profesjonalnej obsługi klienta. Nie ma potrzeby zatrudniania dedykowanego personelu do zajmowania się systemami, dokonywania zmian czy konfiguracji.

Dostawcy Cloud PBX zyskują, ponieważ są w stanie wykorzystać technologię chmury aby efektywnie świadczyć usługi telefoniczne setkom, a nawet tysiącom klientów jednocześnie. Mogą wykorzystać swoje doświadczenie, wiedzę i kapitał w obszarach, w których jest to najbardziej potrzebne.

Zalety Cloud PBX

Łatwość zmiany

W przypadku tradycyjnych lokalnych systemów PBX organizacje miały trudności z szybkim wprowadzaniem zmian. Dodanie nowej linii, numeru telefonu lub telefonu może zająć godziny lub dni, a większość działań wymagała technika z firmy telefonicznej do biura klienta. Dzięki centrali PBX w chmurze dostawcy mogą jednocześnie wdrożyć platformę dla tysięcy użytkowników. Na platformie dostępne są różne funkcje i usługi, a poszczególne zmiany mogą być łatwo konfigurowane przez samych użytkowników.
Dostęp do większości funkcji i ustawień centrali PBX można uzyskać za pośrednictwem pulpitów nawigacyjnych online lub internetowych. Użytkownicy, menedżerowie i administratorzy mogą korzystać z różnych poziomów dostępu i uprawnień do systemu Cloud PBX. Oznacza to, że pracownicy mogą kontrolować poszczególne funkcje, menedżerowie mogą wdrażać grupowe skrzynki pocztowe i je konfigurować, a administratorzy mogą zmieniać ustawienia na poziomie przedsiębiorstwa.

Częstsze aktualizacje i mniej kłopotów

W przypadku rozwiązań lokalnych cykl modernizacji, którym muszą być poddawane centrale telefoniczne i Cloud PBX, byłby powiązany z losami firmy. Organizacja, która przechodzi ciężkie czasy gospodarcze, może potrzebować najnowszych funkcji, ale może brakować jej kapitału na modernizację obecnego sprzętu. Czasami aktualizacje są odkładane, ponieważ firma nie ma doświadczonego pracownika lub nie może pozwolić sobie na zatrudnienie konsultantów zewnętrznych.

Dzięki centrali PBX w chmurze te problemy znikają. Usługodawca będzie aktualizował sprzęt, funkcje i usługi częściej niż są w stanie to zrobić poszczególne organizacje. I odwrotnie, z tych korzyści może korzystać każdy klient, niezależnie od jego statusu finansowego – o ile może opłacać miesięczne rachunki za telefon .

Elastyczność

Sprawność i elastyczność systemu są obecnie praktycznie niezbędne dla firm. Systemy Cloud PBX są bardziej elastyczne niż ich lokalne odpowiedniki dlatego, że można je konfigurować zdalnie. Zmiany można wprowadzić jednocześnie u wielu klientów. Klient może łatwo włączać funkcje w zależności od zmieniających się wymagań. Klienci są również odpowiednio obciążani, tj. nie muszą płacić za funkcje, z których w rzeczywistości nie korzystają.

Te aspekty sprawiają, że centrala PBX w chmurze jest bardzo cenna dla organizacji biznesowych. Mogą skalować swoją działalność w górę lub w dół w zależności od wymagań, a nie dostępności zasobów finansowych lub innych niepowiązanych zmiennych.

Hostowanie w chmurze znacząco zmieniło sposób działania przedsiębiorstw. Wiele działów, zespołów projektowych i grup korzysta obecnie z rozwiązania SaaS do codziennej pracy, a usługa telefoniczna dla przedsiębiorstw nie jest tu wyjątkiem. Umożliwia firmom korzystanie z najnowszych technologii i zaawansowanych funkcji bez problemów i kosztów związanych z ich samodzielnym utrzymaniem.

Warto postawić na sprawdzone rozwiązania dostępne dzięki wykorzystaniu zalet, jakie posiada Cloud PBX. Wirtualna centrala telefoniczna pozwala na usprawnienie pracy w firmie i zapewnienia bezpieczeństwa działalności oraz pracowników. Koordynacja przez system w chmurze gwarantuje skuteczne działanie. Wygoda i redukcja kosztów związanych z wykonywaniem połączeń są na wyciągnięcie ręki!

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!