Do szybkiego poczytania | 11/06/2024

Przenoszenie VoIP: Czy można zabrać ze sobą swój numer telefonu?

VoIP phone service background
VoIP

Czasami jako właściciel lub menedżer firmy musisz podejmować trudne decyzje. Dobrym przykładem jest przejście na nową technologię lub zmiana dostawcy. Decyzje te wymagają dużo planowania i przygotowań. Przejście na VoIP nie musi być trudną decyzją. W końcu nowa technologia oferuje wiele korzyści za ułamek kosztów starszych systemów.

Jako właściciel firmy możesz jednak nadal mieć wątpliwości. Jedno z najczęstszych pytań ze strony organizacji brzmi: co dzieje się ze wszystkimi moimi numerami? Jeśli dana osoba zdecyduje się zmienić numer telefonu, musi zaktualizować wszystkich swoich znajomych i kontakty. Musisz to zmienić w każdej witrynie i każdej firmie, z którą kiedykolwiek współpracowałeś.

Teraz wyobraź sobie, że firma musi przejść przez to samo. Twój numer telefonu jest widoczny wszędzie – od reklamy po firmowy papier firmowy. Twoi klienci są z tym zaznajomieni, a wielu nawet je zapamiętało. To pierwszy punkt kontaktu Twojej firmy ze światem. A co się stanie, jeśli przejdziesz na VoIP? Czy możesz zabrać ze sobą numer, czy nie?

PRZENIESIENIE NUMERU Z PSTN NA VOIP

Jednym z powodów, dla których ludzie i firmy wahają się przed zmianą operatora, jest myśl o konieczności korzystania z nowego numeru. Dzięki różnym przepisom dotyczącym przenoszenia numerów użytkownicy mogą zabrać ze sobą swój numer telefonu. Istnieją jednak ograniczenia, które mogą mieć wpływ na niektóre transakcje. Ograniczenia dotyczące technologii, obszaru usług, zasięgu i położenia geograficznego mogą utrudniać niektórym firmom utrzymanie liczby klientów. W większości przypadków możesz zachować swój numer po zmianie usługodawcy.

Możliwość zachowania numeru różni się również w zależności od kraju. Na przykład niektóre kraje nie zezwalają na przenoszenie numerów z telefonów stacjonarnych na telefony komórkowe i odwrotnie. Inne pozwalają na pełną przenośność – możesz bez problemu przenieść swój numer z telefonu stacjonarnego na telefon komórkowy i połączyć się z systemem VoIP.

HOSTOWANY VOIP DLA FIRM

Przenośność numerów VoIP

VoIP stanie się w przyszłości dominującą platformą komunikacyjną. Dlatego nie jest zaskakujące, że dostawcy usług VoIP podlegają przepisom dotyczącym przenoszenia numerów. Jeśli użytkownik zrezygnuje z usługi, dostawca musi przenieść jego numer. Sprzedawca nie może odmówić prośbie, nawet jeśli użytkownik ma na swoim koncie zaległe saldo lub inne opłaty.

Przenoszenie może stać się bardziej skomplikowane dla organizacji biznesowych. Możesz mieć osobną umowę z operatorem dotyczącą opłat za wcześniejsze rozwiązanie umowy i innych opłat. Nawet w takich okolicznościach usługodawca nie może przetrzymywać Twojego numeru jako zakładnika. Nadal muszą zatwierdzić Twoją prośbę o przeniesienie.

Jak dużo czasu to zajmuje?

Proces raportowania nie zajmuje dużo czasu, a większość wniosków jest realizowana w ciągu kilku dni. Organy regulacyjne telekomunikacyjne często stwierdzają, że przeniesienie numeru powinno nastąpić w ciągu jednego dnia, ale czasami nie jest to możliwe ze względu na ograniczenia technologiczne. Niektórzy przewoźnicy kończą ten proces w ciągu kilku godzin. Inne mogą zająć do 10 dni, w zależności od wewnętrznych procesów administracyjnych.

Zawsze warto zapytać nowego usługodawcę o szacowany czas procesu przenoszenia. Do tego czasu nie należy rezygnować z usługi u starego dostawcy. Nie chcesz utracić usług telefonicznych dla swojej firmy, niezależnie od tego, jak krótka będzie przerwa.

Ale to, że zasady istnieją, nie oznacza, że ​​wszyscy ich przestrzegają. Co możesz zrobić, jeśli pozbawiony skrupułów sprzedawca przetrzymuje Twój numer telefonu jako zakładnika? Oznaczałoby to, że nie możesz zmienić dostawcy, nawet jeśli uzyskasz lepszą ofertę gdzie indziej.

Sprawdź swoją prośbę o zgłoszenie pod kątem błędów

Prośby o przeniesienie są rutynowo odrzucane. Dlaczego? Najczęstszym powodem są błędy i błędy w pisemnym wniosku. Jeśli przesłane informacje nie zgadzają się z informacjami przechowywanymi przez dostawcę, nie ma on innego wyjścia, jak je odrzucić. Upewnij się, że dokładnie sprawdziłeś formularze przed ich przesłaniem. Ważne informacje, takie jak numer telefonu, adres rozliczeniowy, imię i nazwisko itp. powinny się zgadzać.

Zadzwoń do Sprzedawcy

Większość dostawców VoIP posiada zautomatyzowany proces przenoszenia numerów. Ale błędy mogą się zdarzyć i zdarzają się, nawet w przypadku oprogramowania. Najszybszym sposobem rozwiązania problemu może być telefon do nich. Porozmawiaj z osobą, która może wyjaśnić problem i sprawdzić, czy nie jest on spowodowany błędem, który popełniłeś.

Złóż skargę

Jeśli wszystko inne zawiedzie, należy złożyć skargę do odpowiedniego organu. Prowadź skrupulatną, papierową dokumentację wszystkich interakcji z dostawcą. Pomoże to w Twojej sprawie, jeśli potrzebne będą dalsze działania.

Zanim podpiszesz umowę z dowolnym dostawcą usług VoIP, sprawdź, czy umożliwia on przenośność. Dostawca może nie mieć numerów z konkretnego numeru kierunkowego, którego potrzebujesz, ale w większości innych przypadków powinieneś mieć możliwość zabrania ze sobą numeru VoIP.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!