Do szybkiego poczytania | 29/05/2025

Czy moja firma potrzebuje VoIP?

VoIP phone service background
Usługa VoIP | VoIP

Przedsiębiorstwa od lat zmagają się z pytaniem, czy przejść na VoIP. Niektóre firmy dokonały przejścia w najwcześniejszych dniach technologii, podczas gdy inne czekały, aż ceny spadną, a problemy początkowe (jakość, niezawodność, dostępność wiedzy specjalistycznej) zostaną rozwiązane.

Jednak nie każda organizacja, która przeszła na VoIP, odniosła 100% sukcesu. Zawsze pojawiają się problemy podczas planowania, wdrażania i rozmieszczania, niezgodności oprogramowania lub sprzętu, a nawet coś tak prostego, jak zaniedbanie konfiguracji ustawień QoS w sprzęcie sieciowym.

Dzieje się tak, ponieważ – niezależnie od poziomu dojrzałości danej technologii – zmiana systemów lub sposobu pracy ludzi niesie ze sobą pewne ryzyko. Generalnie im większa organizacja, tym wyższy poziom ryzyka. Jednak systemy telefonii VoIP stały się częścią głównego nurtu, a nawet korporacje wielonarodowe przeszły na SIP trunking lub hostowane usługi VoIP w tej dekadzie.

Nic dziwnego, że wiele firm wciąż ocenia, czy potrzebują nowych i innowacyjnych funkcji udostępnianych przez technologię VoIP w swoich organizacjach. Skąd wiesz, czy Twoja firma naprawdę potrzebuje VoIP?

CZY TWOJA FIRMA CHCIAŁABY ZAOSZCZĘDZIĆ PIENIĄDZE?

W takim razie z pewnością potrzebujesz VoIP. Nie wszystkie firmy odnoszą sukcesy lub są zyskownymi przedsięwzięciami przez cały okres swojego istnienia. Niektóre organizacje działają w branżach o znacznych sezonowych wahaniach, podczas gdy inne firmy zaczynają z bardzo niskimi marżami, ale stają się zyskownymi przedsiębiorstwami. Ale niezależnie od tego, czy Twoja firma przynosi zyski, czy nie, nie powinieneś zaniedbywać okazji do obniżenia kosztów.

Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli środki oszczędnościowe nie skutkują zmniejszeniem produktywności lub wydajności, ale raczej ją zwiększają. Dla firm, które działają na wąskich marżach lub nie osiągają zysków z jakiegokolwiek powodu, hostowany VoIP jest najlepszym rozwiązaniem. Nie wymaga żadnych początkowych inwestycji poza zakupem adapterów lub telefonów z obsługą IP, a model subskrypcji wykorzystywany przez dostawców zapewnia stałe i niskie miesięczne rozliczenia.

Dla większych korporacji i tych, które mają zasoby finansowe, SIP trunking może być lepszym wyborem. Chociaż wymaga pewnego poziomu znajomości VoIP, a także zdolności do inwestowania kapitału, opłaca się pod względem niższych kosztów posiadania w całym okresie użytkowania systemu.

CZY TWOJA FIRMA MA JUŻ DOŚĆ WSPÓŁPRACY Z TRADYCYJNYMI OPERATORAMI TELEFONII KOMÓRKOWEJ?

Wielu tradycyjnych operatorów na całym świecie zachowuje się jak organizacje biurokratyczne, ponieważ często mają status niemal monopolistyczny na rynkach regionalnych. Możesz być zaznajomiony z wieloletnimi umowami, umowami serwisowymi i konserwacyjnymi, wcześniejszym powiadomieniem o dodaniu magistrali lub nawet zwykłym oczekiwaniem na technika, który podłączy nowe telefony, gdy ich potrzebujesz.

Ponieważ VoIP dla przedsiębiorstw jest dostarczany przez Internet, eliminuje wiele problemów związanych z prowadzeniem systemów komunikacji telefonicznej dla przedsiębiorstw. Praktycznie żaden renomowany dostawca VoIP nie korzysta z systemu kontraktowego, który jest tak dobrze znany użytkownikom korporacyjnym. Klienci mogą się zarejestrować, korzystać z usług i zmienić dostawcę, jeśli w dowolnym momencie nie będą zadowoleni. W rzeczywistości wielu dostawców oferuje co najmniej miesiąc bezpłatnej usługi, aby organizacja mogła sprawdzić, czy jej wymagania są spełnione.

CZY UWAŻASZ, ŻE TRUDNO JEST OBSŁUGIWAĆ WIELE SYSTEMÓW?

Wraz z rozwojem Internetu, model biznesowy oprogramowania jako usługi (SaaS) stał się znacznie bardziej popularny. Podczas gdy reszta oprogramowania korporacyjnego i przepływów pracy przeszła do procesów cyfrowych, komunikacja głosowa nadal tkwi w kablach i technologii analogowej. Być może zauważyłeś, że Twój personel spędza znacznie więcej czasu na zarządzaniu siecią danych i systemem telefonicznym niż kiedyś.

Dzięki VoIP komunikacja głosowa nie jest już ograniczona do oddzielnego silosu. Głos przemieszcza się przez tę samą sieć danych, co inne formy mediów, eliminując w ten sposób potrzebę utrzymywania wielu systemów w tym samym celu. Profesjonaliści IT, którzy wcześniej zajmowali się utrzymaniem systemu telefonicznego, mogą zostać przeniesieni do innych, bardziej wartościowych zadań.

Korzystanie ze starszego systemu do komunikacji głosowej jest trudne również dla pracowników. Ponieważ telefonów stacjonarnych nie można zintegrować z innymi aplikacjami lub oprogramowaniem przedsiębiorstwa, danych nie można łatwo udostępniać. Na przykład systemy VoIP można zintegrować z Salesforce lub innym oprogramowaniem CRM, aby sprzedawca mógł zadzwonić do klienta bezpośrednio z aplikacji.

VOIP JEST LEPSZY NIŻ TRADYCYJNE SYSTEMY TELEFONICZNE

Sporo organizacji jest zadowolonych ze swoich istniejących systemów telefonicznych, po prostu dlatego, że nie są świadome możliwości i okazji, jakie oferują nowsze alternatywy. Na przykład niewiele osób zdaje sobie sprawę, ile czasu marnują na zarządzanie pocztą głosową i zapisywanie informacji zawartych w takich wiadomościach. Ale gdy już przyzwyczają się do otrzymywania poczty głosowej w skrzynce odbiorczej, automatycznych transkrypcji głosu i zarządzania pocztą głosową tak jak wiadomościami e-mail, nie wyobrażają sobie powrotu do starych przepływów pracy. To samo dotyczy bardziej innowacyjnych narzędzi, takich jak faksowanie cyfrowe, interaktywne systemy odpowiedzi głosowej, połączenia konferencyjne i wiele innych funkcji dostępnych w VoIP.

Pod koniec dnia hostowane łącza VoIP lub SIP trunk nie są po prostu prostym zamiennikiem dla linii stacjonarnych. Są one w rzeczywistości znaczącą modernizacją. Nawet jeśli uważasz, że Twoja firma nie potrzebuje VoIP w tej chwili, nadchodzące wyłączenie PSTN w wielu krajach zmusi Cię do działania. W dłuższej perspektywie firmy będą musiały przyjąć VoIP, ponieważ stanie się on standardem dla połączeń głosowych – podobnie jak telefony stacjonarne w XX wieku – całkiem niedługo.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!