Przejdź do treści

Telefony - Aplikacja mobilna

Aplikacja mobilna VoIPstudio pozwala na wykonywanie i odbieranie połączeń na Twoim smartfonie. Aplikacja może być zainstalowana i uruchomiona na każdym urządzeniu przenośnym, którego chcesz używać do połączeń VoIP.

Wymagane jest oprogramowanie Android 6+ lub iOS 9.3+.

Pobieranie

Aplikację można pobrać ze sklepu z aplikacjami na Androida i iOS. Linki znajdziesz tutaj:

  • Google play store: https://play.google.com/store/apps/details?id=uk.co.level7systems.softphone
  • Apple store: https://itunes.apple.com/us/app/voipstudio/id1388435054?ls=1&mt=8

Instalacja

app-install.png

Figure 5.1 Instalacja aplikacji

Aby zainstalować aplikację, wyszukaj VoIPstudio w sklepie Google Play lub App Store i wybierz zainstaluj.

Pozwolenia

app-rights.png

Figure 5.2 Dostęp aplikacji

Aplikacja poprosi o prawo do wykonywania i nagrywania rozmów telefonicznych.

Android 7

android-permissions.png

Figure 5.3 Uprawienia aplikacji

Jeśli używasz Androida 7.0, musisz zezwolić aplikacji VoIPstudio na dostęp. Możesz to zrobić, otwierając aplikację na swoim urządzeniu i wykonując poniższe czynności:

  1. Kliknij przycisk oznaczony (1) na zdjęciu powyżej 5.3.
  2. Kliknij ustawienia (2) w rozwijanym menu.
  3. Kliknij wszystkie konta telefoniczne (3).
  4. Przesuń pasek(4) i aktywuj funkcję dla aplikacji VoIPstudio.

Logowanie

app-login.png

Figure 5.4 Logowanie do aplikacji

Aby rozpocząć wykonywanie połączeń w VoIPstudio zaloguj się do aplikacji za pomocą adresu e-mail i hasła VoIPstudio (te same dane, których używasz w internetowym panelu sterowania).

  1. Wpisz swój adres e-mail w polu(1).
  2. Wprowadź hasło w polu(2).
  3. Kliknij przycisk zaloguj (3).

Kontakty

contact-list.png

Figure 5.5 Kontakty aplikacji

Wszystkie twoje kontakty są przechowywane w sekcji kontaktów z bezpośrednimi łączami, dzięki którym możesz do nich dzwonić, czatować lub edytować ich dane.

  1. Aby uzyskać dostęp do sekcji kontaktów, wystarczy kliknąć ikonę w lewym dolnym rogu 1.
  2. Kontakt można łatwo znaleźć za pomocą wyszukiwania alfabetycznego. Aby to zrobić, naciśnij i przytrzymaj ekran dotykowy po prawej stronie ekranu i przeciągnij, aby przejść do żądanego inicjału 2 .
  3. Po zlokalizowaniu kontaktu wystarczy kliknąć ikonę telefonu 3 aby zadzwonić. Jeśli zadzwonisz do kontaktu wewnętrznego, zobaczysz ikonę czatu 4 umożliwiającą szybki dostęp do funkcji czatu.

Edycja kontaktów

app-new-contact.png

Figure 5.6 Edycja kontaktów
  1. Kontakty zewnętrzne można łatwo edytować, naciskając ikonę koła zębatego 1.
  2. Spowoduje to rozszerzenie informacji o kontakcie, umożliwiając przypisanie go do określonej grupy i zmodyfikowanie nazwy, dodanie adresu e-mail lub numeru telefonu kontaktu.

Dodawanie kontaktów

add-new-contact.png

Figure 5.7 Dodawanie kontaktów

1.Aby dodać kontakt, kliknij menu znajdujące się w prawym górnym rogu 1 i wybierz dodaj kontakt.

2.Otworzy się formularz kontaktowy, umożliwiające skonfigurowanie nazwy kontaktu, przypisanie go do określonej grupy, dodanie adresu e-mail lub numeru telefonu kontaktu.

Możesz łatwo zaimportować swoje kontakty z Google Mail lub Microsoft Exchange za pośrednictwem pulpitu nawigacyjnego. Więcej informacji znajdziesz tutaj/manual/v2/admin/en/30_Contacts#Import

Poczta głosowa

voicemail-options.png

Figure 5.8 Poczta głosowa
  1. Aby uzyskać dostęp do wiadomości głosowych, kliknij ikonę 1 na dolnym pasku.
  2. Wyświetlą się wszystkie wiadomości w skrzynce odbiorczej, można je łatwo odsłuchać naciskając ikonę 2 obok wiadomości.
  3. Możesz także wyświetlić szczegóły wiadomości, zapisać lub usunąć ją naciskając ikonę3 i wybierając żądaną opcję 4.

Foldery poczty głosowej

app-voicemail.png

Figure 5.9 Foldery poczty głosowej
  1. Dostęp do folderów można uzyskać w sekcji poczty głosowej 1.
  2. Spowoduje to otwarcie menu rozwijanego 2 i pokazanie folderów poczty głosowej.

Klawiatura numeryczna

phone.png app-call.png

Figure 5.10 Wybieranie numeru

Klawiatura numeryczna: 1. Kliknij ikonę telefonu 1 na dolnym pasku. 2. Aby rozwinąć klawiaturę, wybierz ikonę wybierania 2. 3. Wybierz numer i naciśnij ikonę połączenia 3.

Uwaga: jeśli chcesz zadzwonić pod numer międzynarodowy, musisz najpierw wybrać prefiks kraju 4.

Opcje podczas rozmowy

call-options.png

Figure 5.11 Opcje podczas rozmowy

Podczas rozmowy telefonicznej aplikacja wyświetli opcje, jak pokazano na powyższym obrazku. Ten panel umożliwia: 1.Wybieranie tonowe (DTMF) na klawiaturze. 2.Wyciszenie mikrofonu. 3.Włączenie głośnika. 4.Zawieszenie połączenia. 5.Transfer połączenia. 6.Rozłączenie połączenia.

Transfer połączenia

call-transfer.png transfer-options.png

Figure 5.12 Transfer połączenia

Przekazanie połączenia umożliwia połączenie go z innym numerem wewnętrznym lub numerem. Trwające połączenie można przekazać: 1. Kliknij przycisk transfer 1 w panelu. 2. Wybierz miejsce docelowe, wybierając kontakt 2 lub wprowadzając numer 3.

Następnie masz trzy opcje:

  1. Transfer nadzorowany: Spowoduje to zawieszenie połączenia i połączenie z końcowym numerem docelowym. Daje to możliwość porozmawiania z odbiorcą przed przekazaniem połączenia i upewnienia się, że połączenie zostanie odebrane.
  2. Transfer w ciemno: Połączenie jest natychmiast przekazywane na numer docelowy, który dzwoni aż do chwili odebrania.
  3. Anulowanie transferu.

Historia Połączeń

phone.png

Figure 5.13 Historia połączeń
  1. Aby uzyskać dostęp do historii połączeń, kliknij ikonę 1 na dolnym pasku.
  2. Możesz ponownie wybrać numer lub oddzwonić, naciskając ikonę 2 obok numeru telefonu.

Historia czatu

app-chat.png

Figure 5.14 Historia czatu
  1. Aby uzyskać dostęp do wiadomości w historii czatu, kliknij ikonę 1 na dolnym pasku. Spowoduje to wyświetlenie wszystkich rozmów na czacie.
  2. Możesz łatwo przejrzeć rozmowę lub wysłać nowe wiadomości, naciskając ikonę 2 obok wiadomości.

Historia faksu

app-contact.png app-fax.png app-fax-list.png

Figure 5.15 Nagrania rozmów i historia faksów
  1. Aby uzyskać dostęp do historii faksów, kliknij ikonę 1 na dolnym pasku. Pozwoli ci to wybrać 2 historia faksu.
  2. W sekcji Fax możesz sprawdzić przychodzące i wychodzące faksy, pobrać je, klikając ikonę pobierania 4.

Uwaga: w celu uzyskania dostępu do Nagrań rozmów administrator musi zapewnić odpowiednie uprawnienia użytkownikowi.

menu.png

Figure 5.16 Menu głowne aplikacji

Dostęp do głównego menu aplikacji można uzyskać, klikając przycisk 1 jak na powyższym rysunku. Spowoduje to rozwinięcie menu rozwijanego, który daje dostęp do:

  1. Status - umożliwia zmianę statusu telefonu i czatu.
  2. Dodaj kontakt - pozwala to na dodanie nowego kontaktu do katalogu osobistego.
  3. Ustawienia.
  4. Pomoc.
  5. Wyloguj.

Ustawienia

settings.png

Figure 5.17 Ustawienia aplikacji

W sekcji ustawienia możesz zmienić swoje dane kontaktowe i hasło.

Pomoc

app-help.png

Figure 5.18 Pomoc

Dzięki funkcji pomocy, znajdującej się w menu głównym, możesz: 1. Wyświetlic aktualną wersję aplikacji Wersja. 2.Zgłosić problem. 3.Rozwiązywanie problemów wyświetli wszystkie istotne dane techniczne o bieżącej aplikacji.

Zgłoś problem

report-problem.png new-ticket.png

Figure 5.19 Zgłaszanie problemów w aplikacji

Zgłaszanie problemu z aplikacją lub wykonanymi/odbieranymi połączeniami:

  1. Kliknij ikonę menu głównego.
  2. Wybierz Pomoc z menu kontaktu.
  3. Wybierz Zgłoś problem.
  4. Wpisz szczegóły problemu. Jeśli problem dotyczy konkretnej rozmowy telefonicznej, pamiętaj o podaniu daty i godziny połączeń oraz wybieranego numeru (dla połączeń wychodzących) lub ID dzwoniącego dla połączeń przychodzących.
  5. Kliknij Zatwierdź aby otwórzyć zgłoszenie do pomocy technicznej.

Wylogowanie

Przycisk Wyloguj rozłączy użytkownika SIP, więc VoIPstudio nie będzie odbierać połączeń, dopóki nie zaloguje się ponownie. W przypadku korzystania ze wspólnego urządzenia zaleca się wylogowywanie się za każdym razem, gdy kończy się korzystanie z urządzenia.

Status

Możesz przełączyć stan telefonu na Nie przeszkadzać co zapobiegnie odbieraniu połączeń VoIPstudio na telefonie.

Do wyboru są następujące opcje:

  • Online To jest Twoje domyślne ustawienie i wskazuje, że możesz odbierać połączenia.
  • Z dala Twoje kontakty widzą, że jesteś zalogowany, ale niedostępny.
  • Nie przeszkadzać To ustawienie zapobiegnie odbieraniu wiadomości na czacie.
  • Niewidoczny Spowoduje to wyświetlenie się w trybie offline, ale będziesz mógł normalnie korzystać z aplikacji.