Ustawienia - Kolejki¶
Kolejki umożliwiają automatyczne przydzielanie połączeń telefonicznych do określonej grupy operatorów.
Korzystając z panelu administratora VoIPstudio, możesz dostosować maksymalny czas kolejki, muzykę on Hold oraz przydzielić numer i operatorów do kolejki.
Dodawanie nowej kolejki¶
Aby dodać kolejkę, kliknij przycisk Dodaj
na rysunku 11.1 powyżej i wykonaj poniższe czynności:
Ustawienia ogólne
- Wpisz unikalną nazwę nowej kolejki.
-
Numer kolejki - operatorzy będą używać następujących numerów aby się zalogować i wylogować z kolejki:
- Zaloguj sie -
#421
a następnie numer kolejki - Wyloguj -
#422
a następnie numer kolejki Uwaga: Numer kolejki używany do przekazywania połączeń bezpośrednio do kolejki, można go zmienić na dowolny 3-cyfrowy numer. Aby przetransferować, użyj # 600, jak pokazano w tym przykładzie.
- Zaloguj sie -
-
Prefiks ID dzwoniącego za nazwą kolejki - Jeśli ta opcja jest włączona, identyfikator dzwoniącego będzie poprzedzony nazwą kolejki, aby pomóc operatorom w określeniu, z której kolejki pochodzi połączenie.
- Wybierz numery telefoniczne przypisane do kolejki.
- Język do wyboru: angielski brytyjski, angielski amerykański, portugalski, hiszpański, polski.
- Muzyka on hold gdy dzwoniący czekają na połączenie.
- Wyjście do menu IVR - Umożliwia wybranie połączenia z kolejki do IVR określonego przez wybranie
*
. - Jeśli brak odpowiedzi: Umożliwia wysyłanie połączeń do innej kolejki, IVR lub wewnętrznej poczty głosowej.
- Pozwól dzwoniącemu opuścić kolejkę, naciskając
#
. - Tutaj możesz ustawić ogłoszenie odtwarzane operatorowi przed nawiązaniem połączenia.
- Strategia dzwonienia podczas dzwonienia do dostępnych agentów - szczegółowe informacje znajdują się w podrozdziale Strategia dzwonienia poniżej.
- Czas dzwonienia: Jak długo dzwonić do każdego operatora, zanim uznamy, że upłynął limit czasu.
- Ignoruj zajętych operatorów: jeśli ta opcja jest włączona, system nie będzie dzwonił do operatorów w trakcie rozmowy.
- Czas ponowienia: czas, po którym system ponownie zadzwoni do operatora, 0 sekund oznacza, że zadzwoni do operatora tylko raz.
- Czas na podsumowanie: czas, po jakim operator otrzyma kolejne połączenie.
Ustawienia dzwoniącego i uczestników
- Dodaj dźwięki używane do powiadomień.
- Określ maksymalną ilość osób w kolejce.
- Maksymalny czas oczekiwania.
- Opcja pozwala na dołączanie dzwoniących do kolejki gdy nie ma zalogowanych operatorów.
- Poprzedź ID dzwoniącego z czasem oczekiwania.
- Ogłaszaj pozycję dzwoniącego w kolejce podczas oczekiwania.
- Ogłaszaj średni czas oczekiwania na wolnego operatora.
- Częstość odtwarzania powiadomień.
- Przydziel operatorów do kolejki.
- Najpierw najdłużej bezczynny operator - po wybraniu tej opcji niezależnie od pozycji operatora na liście, system zadzwoni najpierw do operatora, który był bezczynny najdłużdszy czas. Dotyczy to strategii dzwonienia
Sekwencyjnie
iPo kolei
. -
Domyślnie użytkownicy przypisani do kolejki są do niej zalogowani. Dzięki zestawowi ikon w pobliżu użytkownik może:
-
ikony wyświetlają aktualny status użytkownika: zielony zalogowany, szary wylogowany.
- za pomocą tych ikon możesz ręcznie zalogować się lub wylogować użytkownika z kolejki.
- użyj strzałek W GÓRĘ i W DÓŁ, aby zmodyfikować kolejność użytkownika w kolejce. Obowiązują tylko w przypadku kolejek ze strategiami
Sekwencyjnie
iPo kolei
. - użyj ikony krzyżyka, aby usunąć użytkownika z kolejki
- Kliknij przycisk
Zatwierdź
, aby zapisać ustawienia.
Uwaga: gdy użytkownicy zostaną przypisani do kolejki, będą mogli się zalogować i wylogować ze swojego pulpitu nawigacyjnego, aplikacji mobilnej lub softphone.
Rejestry kolejek¶
Aby edytować kolejkę, kliknij przycisk pokazany jako (1) na rysunku 12.1 powyżej.
- Wybierz, aby otworzyć logi połączeń związane z kolejką.
- Wybierz, aby otworzyć logi agenta należącego do kolejki.
Rejestr połączeń
- Wybierz strzałkę, przesuwając kursor nad nagłówkami, aby zastosować filtry.
- Wprowadź szczegóły, aby zastosować filtr, na przykład numer lub nazwę.
- Kliknij ikonę oka, aby zobaczyć historię określonego połączenia.
- Kliknij ikonę ustawień, aby wyeksportować rejestr do pliku CSV.
Rejestr operatora
- Wybierz strzałkę, przesuwając kursor nad nagłówkami, aby zastosować filtry.
- Wprowadź szczegóły, aby zastosować filtr, na przykład numer lub nazwę.
Strategie dzwonienia¶
Powyższy schemat ilustruje strategie dzwonienia dla przykładowej grupy dzwoniącej z użytkownikami: „Użytkownik A”, „Użytkownik B” i „Użytkownik C” oraz czas dzwonienia ustawiony na 5 sekund.