Przejdź do treści

Integracje - Odoo

W tym rozdziale dowiesz się jak zintegrować Odoo CRM z VoIPstudio.

Konfiguracja

  1. Jeśli nie posiadasz konta Odoo, należy je najpierw utworzyć na poniższej stronie:

https://www.odoo.com/trial

  1. W celu instalacji modułu VoIP, zaloguj się na swoje konto Odoo i wykonaj następujące kroki:

  2. W panelu głównym kliknij na ikonę "Aplikacje" (1)

  3. W wyszukiwarce wpisz "VoIP" (2)
  4. Klinij "Instaluj" (3)

odoo-installvoip.png

Figure 60.1 Instalacja modułu VoIP w Odoo.
  1. Po zainstalowaniu modułu VoIP, dodaj VoIPstudio jako VoIP provider.

  2. (1) W panelu głównym kliknij ikonę "Ustawienia"

  3. (2) Przewiń do sekcji "Integracje"
  4. (3) W sekcji VoIP klinij "Manage Providers"

odoo-manageproviders.png

Figure 60.2 Zarządzaj providerami VoIP.
  1. Ustaw VoIPstudio jako domyślnego provider`a i wprowadź ustawienia jak poniżej:

  2. (1) IP PBX server: eu.sip.ssl7.net

  3. (2) WebSocket: wss://eu.sip.ssl7.net:443
  4. (3) Ustaw środowisko VoIP na "Produkcja"

Uwaga: Jeżeli Twoje konto VoIPstudio jest ustawione na centrum danych AMN, należy zamienić wartość "eu" na wartość "amn".

odoo-addnewprovider.png

Figure 60.3 Ustaw providera VoIPstudio.
  1. Sprawdź dane SIP swojego konta VoIPstudio w panelu użytkownika lub administratora.

https://voipstudio.pl/docs/administrator/u%C5%BCytkownicy/#informacje-sip-format-numeru-i-zarejestrowane-punkty-ko%C5%84cowe

  1. W prawym górnym rogu, kliknij na ikonę użytkownika (1), wybierz "Preferencje" (2). Po tym otwórz zakładkę VoIP (3). W Voip Provider ustaw VoIPstudio, wprowadź w Username i Voip Secret (4) dane SIP z Twojego konta VoIP z poprzedniego kroku.

odoo-setup-user.png

Figure 60.4 Konfiguracja poświadczeń użytkownika VoIPstudio.

Obsługiwane funkcje

  1. Wykonywanie i odbieranie połączeń - z prawego górnego rogu otwórz widżet telefonu (1). Następnie przejrzyj kontakty, możesz użyć wyszukiwarki (3) lub wprowadź numer telefonu poprzedzając go znakiem + (2). Do odbierania połączeń, które otrzymasz w lewym dolnym rogu wystarczy kliknąć przycisk zielonej lub czerwonej słuchawki w celu odebrania lub odrzucenia połączenia (4).

odoo-make-answer-calls.png

Figure 60.5 Wykonywanie i odbieranie połączeń.
  1. Kliknij i dzwoń - w interfejsie Odoo (na komputerach i urządzeniach mobilnych), poprostu kliknij na numer jak pokazano na poniższym zrzucie ekranu (1) i softphone zacznie dzwonić.

odoo-click2call.png

Figure 60.6 Kliknij i dzwoń.
  1. Pełna obsługa połączeń w interfejsie Odoo - Połączenia można zakończyć (1), wysyłać tony DTMF (dla menu IVR itp.) (2), przekazywać (3), wyciszać (4), zawieszać (5), bez opuszczania interfejsu Odoo.

odoo-call-handling.png

Figure 60.7 Obsługa połączeń.
  1. Kolejki połączeń - W widżecie telefonu można znaleźć zakładkę Następne czynności (2), która pokazuje kontakty, do których należy zadzwonić. Możesz dodać lub usunąć tych potencjalnych klientów z Odoo CRM -> Szanse -> lejek poprzez kliknięcie ikony telefonu. Leady do których można zadzwonić będą wyświetlane ze znakiem + (1).

odoo-call-queue.png

Figure 60.8 Kolejki połączeń.

Historia połączeń. Wszystkie przychodzące/wychodzące połączenia są widoczne i zapisane w Odoo w widżecie telefonu, w zakładce Najnowsze (1).

odoo-call-history.png

Figure 60.9 Historia połączeń.

Po więcej informacji przejdź do manuala Odoo w tym linku